Trip ke Switzerland dan Italy-Day 4

Assalamualaikum

Pagi ini kami jalan-jalan di bandar Tirano Sebelum bertolak ke bandar Milan dengan menaiki train. Website fahrplan.sbb masih boleh digunakan untuk merancang perjalanan.

OLYMPUS DIGITAL

Swiss pass tidak boleh digunakan kerana telah tamat tempoh masa. Kami membeli tiket asing di kaunter. Kami masih mempunyai duit swiss jadi kami bayar guna duit swiss. Kene pergi ke kaunter tiket swisstravel baru boleh bayar guna duit swiss. Harga tiket dari Tirano ke Milan sehala dalam 13 CHF.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kaunter di belakang boleh beli tiket guna duit swiss

Kami Berhenti sebentar di Varenna-Esino setelah berada 1 jam 40 min di dalam train. Kami pergi ke Como Lake, Pemandangan yang menarik.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sampai di Milan Centre, agak padat dan blur sekejap nak cari tiket milano day pass. Akhirnya jumpa juga office yang jual tiket ni di level 0 menghala ke jalan keluar untuk menunggu bas ke airport.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kemudian kami cuba mencari restoren halal dan tanya seorang perempuan bertudung dan dia bantu kami untuk cari makanan Halal. Nama kedai ni Wok, jual makanan Asian dan vegetarian.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kemudian kami pergi ke Duomo dengan menaiki Metro (undergound) menggunakan tiket milano day pass. Di duomo terkenal dengan pusat membeli-belah dan bangunn klasik.

Hari sudah hampir ke maghrib, kami pun bergegas balik menaiki metro. Kami duduk di Red Line Apartments Milano, di Pasteur.